Proverit logo Prověřit firmu

Co je semafor CreditCheck?

Každé firmě v databázi CreditCheck je přidělen status s názvem "Semafor CreditCheck". Tento status je uživatelům poskytován zdarma do jejich podnikového informačního systému, nebe na reportu CreditCheckList. Semafor má tyto tři stavy:


  1. zelený semafor
  2. oranžový semafor
  3. červený semafor

Semafor CreditCheck je výsledkem automatické analýzy dat, které získáváme ze zpracovávaných informačních zdrojů. V těchto databázích hledáme informace, které by potenciálně mohly mít vliv na rizikovost obchodních vztahů s vašimi zákazníky.


Smyslem semaforu CreditCheck je usnadnit práci a čas, který by jinak uživatelé museli zbytečně strávit manuálním prohledáváním desítek stran textů roztroušených v mnoha informačních zdrojích. Pokud je systémem CreditCheck nalezena zajímavá informace s potenciálním vlivem na bonitu firmy, dojde ke změně barvy semaforu ze zelené (výchozí nastavení) na oranžovou nebo červenou. Nic víc, nic méně.


Semafor CreditCheck tedy neříká, která firma je "dobrá" a která "špatná". Pouze informuje o tom, zda doporučujeme v rámci obchodních vztahů u vybrané firmy udělat další analýzu dostupných informací.

Jaké jsou příčiny vedoucí k semaforu CreditCheck?


Zelený semafor

Slovní komentář na reportu CreditcheckList:


V databázi CreditCheck nebyly nalezeny žádné informace o skutečnostech nebo změnách ve firmě, které by mohly (ale nemusely) mít vliv na bonitu.


Při firmách označených zeleným semaforem neříkáme, že jsou 100% v pořádku. Pouze říkáme, že pomocí desítek analytických pravidel uplatňovaných na více než 10 informačních zdrojích jsme nenašli žádnou informaci s potenciálním dopadem na bonitu.



Oranžový semafor (upozornění)

Slovní komentář na reportu CreditcheckList:


Jsou k dispozici informace o skutečnostech nebo změnách ve firmě, které mohou (ale nemusí) mít vliv na bonitu.


Vyskytují se informace, které se běžně berou v úvahu při analýze kredibility firmy. Zpravidla však nejsou příznakem závažných problémů Proto doporučujeme zohlednit oranžové semafory hlavně u nejvýznamnějších zákazníků nebo zakázek.

Příklady kontrolních pravidel, která vedou k přidělení oranžového semaforu:


  • Rizikový daňový subjekt - zrušení registrace DPH (vyřazen v posledních 36 měsících).
  • Dlužník - Union zdravotní pojišťovna (ukončené v posledních 36 měsících)
  • Jednotka zastavila činnost, kterou znovu může obnovit (RES)


Červený semafor (možné riziko)

Slovní komentář na reportu CreditcheckList:


Jsou k dispozici informace o skutečnostech nebo změnách, které zpravidla mají (ale nemusí) významný vliv na bonitu.


Zachytili jsme informace, které je třeba podle běžné obchodní praxe prověřit a zaujmout k nim stanovisko.


Příklady kontrolních pravidel, která vedou k přidělení červeného semaforu:

  • konkurz
  • rizikový daňový subjekt (nespolehlivý plátce DPH)
  • exekuce
  • likvidace
  • dlužník u VZP
  • zánik společnosti atd.